רוצים להקים בלוג ואין לכם סבלנות? להקמת בלוג בחינם צרו קשר במייל: ioultd@gmail.com

יום שלישי, 9 בדצמבר 2008

האם כדאי לעשות קורס איביי?

המון פעמים נשאלת השאלה הזו, שאלת מליון הפידבקים שבפורומים העיקריים העוסקים במסחר באיביי.
ובכן בתור מי שעשה את הקורס לפני יותר משנה ומוכר באיביי בערך מאותה תקופה בעיקר בשביל הכיף והאתגר ופחות בשביל להתפרנס מזה. (הלוואי והייתי יכול) להלן דעתי בנושא:
בגדול, איביי היא זירת מכירה וקניה עם פלטפורמה מאד פשוטה וידידותית שאף מציעה לגולשים ללמוד לבד באמצעות מצגות ומאמרים כיצד לפעול, לקנות או למכור. על מנת ללמוד לבד דרוש ידע באנגלית ברמה טובה כדיי להבין היטב את ההנחיות והאיסורים בעיקר של מה שאנחנו רוצים למכור.
הקורס בהחלט מזרז את התהליך של הלמידה ולמי שאין סבלנות יכול להכיר תוך שבועיים שלושה את האתר ואת הדגשים העיקריים והחשובים לעבודה באתר. המדריכים ללא ספק מקצועיים ביותר, מעודכנים ביותר בתהליכים שעוברים על האתר, קשה מאד להתקיל אותם בשאלה ללא תשובה ותמיד נרתמים לעזור גם במייל לכל שאלה שצצה (במיוחד אם אתם סטודנטים באותו זמן בקורס).
הבעיה העיקרית בקורס ובכלל בקורסים שמכילים קרוב ל-30 עד 40 סטודנטים היא קצב ההתקדמות האישי של כל אחד ואחד. יש כאלה שקולטים מהר ויש כאלה שאינם קולטים דבר והמדריכים חוזרים על הדברים שוב ושוב וזה דיי מעצבן.
לעיתים זה כל כך מעצבן שהמדריך צריך להתמודד עם שאלות כל כך מטופשות שקשורות להפעלה של דפדפן או לענייני אינטרנט בסיסיים. כל זה נובע מקבלה לקורס של כל אחד גם אנשים ללא ידע בסיסי באינטרנט שרוצים למכור כמה תקליטים ישנים ומאובקים שיש להם בבית.
אני יכול להגיד שבמהלך הקורס קלטתי כמה שמות משתמשים של סטודנטים ואפילו של אנשי סגל הקורס ובבדיקה זריזה היום ניכר כי אין שום התקדמות בכמות הפידבקים שלהם כך שבמציאות הדברים אינם כפי שמתואר בכנסים של לפני הקורס. כמו כן באופן תמוה בעיניי חלק מהחשבונות של המדריכים העיקריים אינם פעילים עוד וזה גורם לך לחשוב האם העסק הזה קוצר פירות. האם אתה יכול למכור משהו שאינך מאמין בו בלב שלם?

בנוסף, תמיד עולה השאלה: מה למכור? או איך להשיג מוצר מבוקש? לשאלה הראשונה יש תשובה ברורה באתר איביי וניתן לברר די בקלות מה הביקושים באתר ע"י כל מיני כלים שהוא מציע.
לגביי השאלה השנייה, זה לא משהו שאפשר ללמוד בקורס. במקרה הטוב תקבלו טיפ איך לגשת ליבואן או ליצרן אבל אף אחד לא ייתן לכם טלפון של מישהו שמוכר מוצרים ש"עפים" באיביי בסיטונאות.

מה שבטוח הוא שאף אחד אינו מבטיח לכם "גן של שושנים" אף אחד לא יכול להתעשר ממסחר באיביי, בטח שלא בישראל ועם המצב הכלכלי העולמי בימים אלה.
הקורס נותן לכם חכה אבל לא דגים, חשוב ביותר שתבינו שאיש אינו מבטיח לכם הרים וגבעות אלא כלים בסיסיים שמהם אתם יכולים להמשיך וללמוד לבד וכן להבין את העבודה תוך כדיי, תוך כדיי מכירה של פריטים זולים, התמודדות עם לקוחות במצבים שונים וכיוצ"ב. הניסיון והנחישות להצליח הם שקובעים בסופו של דבר אם תצליחו בזירה הזו או לא.

אז יאללה שיהיה בהצלחה.